Semana dois - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Demi Togt - WaarBenJij.nu Semana dois - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Demi Togt - WaarBenJij.nu

Semana dois

Blijf op de hoogte en volg Demi

20 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Vrijdag heb ik eerst gewerkt. Daarna heb ik lekker getennist in het zonnetje. Misschien word ik wel ontdekt in Brazilië want een Braziliaanse zender heeft ons gefilmd ;). Met nog een kwartier voor Nederland –Spanje en een bezweet hoofd was er maar één optie: een duik in het zwembad. Daar was ik na 2 minuten weer uit, brrrr. Gauw de oranje outfit aan en met z’n allen op groot scherm in de feestzaal kijken. Wauw, wat een wedstrijd was dat! Ondanks dat er nog niet zoveel gasten waren, zat de sfeer er goed in want niemand had natuurlijk verwacht dat we met 5-1 zouden winnen! DJ Tommy was vandaag gearriveerd en zal hier elke avond draaien.

Zaterdag was weer een werkdagje in het bagagedepot/oplaadpunt/materiaalverhuur/kluisjesverhuur/inschrijfpunt voor activiteiten etc. Vannacht waren er zo’n 100 nieuwe mensen aangekomen vanaf Salvador. Het begint nu dus gezellig druk te worden op de camping. Om 17.00 uur moest de hele crew klaarstaan bij de ingang om minister Edith Schippers te verwelkomen. Alles moest officieel en netjes en zij kwam op haar hardloopschoenen :). Ze heeft de camping officieel geopend. Pascal Redeker, die hier ook een aantal avonden zal zingen, en DJ Tommy zorgden weer voor een gezellig feestje. We zijn daarna het Braziliaanse nachtleven gaan ontdekken. 5 minuten lopen vanaf de camping zit een populaire uitgaansclub. De baas ging ook mee op stap en bestelde weer genoeg emmers met bier. We werden behoorlijk aangekeken door iedereen, maar we waren ook duidelijk anders gekleed! Er was geen een vrouw die platte schoenen aanhad en spijkerbroeken waren ook ver te zoeken. Er waren twee bandjes die optraden en we hebben de hele nacht gedanst op Braziliaanse muziek. Wij kunnen nog wat leren van die danskunsten, zowel de mannen als de vrouwen kunnen er wat van! Om half 6 was het nog steeds druk, maar aangezien ik om 8 uur alweer voor de campinggasten klaar moest staan gingen we toch maar terug naar ons tentje.

Zondag was even bikkelen en ik lag dan ook op tijd in m’n tentje. Maandagochtend had ik vrij en heb ik even bij het meer gelopen. Je hebt hier echt niet door dat je in zo’n drukke stad bent. ’s Middags was er een groep Brazilianen bij het meer Capoeira aan het doen (= een Braziliaanse combinatie van muziek, acrobatiek, dans en gevecht). Super leuk om te zien, jong en oud in een kring waarbij er muziek wordt gemaakt en iedereen mee klapt. Er gaan er steeds 2 in de kring staan om met elkaar te ‘vechten/dansen’. Zelfs een jongetje van ongeveer 4 jaar deed al fanatiek mee! ’s Middags moest ik weer werken, maar buiten voor mijn werkruimte werd er een feestje georganiseerd door Heineken dus hier kon ik nog wel wat van meepikken. De Chief Oranje Officer van Heineken is er al een paar dagen met de cameraploeg om filmpjes te maken. Het was een soort mini-festival met massagetafels, relaxte muziek, happy hour en een zonnetje erbij. We hebben trouwens ook een eigen masseur voor de crew, dezelfde als die van de GTST crew! (ik ben er alleen nog niet geweest :( ) ’s Avonds kwam de rest van de crew die in Rio zaten weer terug naar São Paulo, weer een reden voor een feestje dus! De avond begon met een pub quiz van cabaretier Leon van der Zanden. We deden petje op petje af met oranje Unox mutsen.

Dinsdag moest Brazilië weer spelen. Samen met 3 anderen gingen we op pad naar het centrum van São Paulo. We gingen met de bus en de metro. Wat een drukte! Amsterdam Centraal is er niks bij. We stapten uit bij he FIFA Fan Fest en hebben eerst wat gedronken in een kroeg. We wilden op het plein gaan kijken maar daar was het te druk, dus wilden we terug naar de kroeg. Op dat moment is de telefoon van een klasgenootje gestolen, dus we gingen gelijk terug. Gelukkig hebben we niet heel veel gemist want het bleef 0-0. ’s Avonds kwamen de Dikdakkers en hebben we er weer een feestje van gemaakt.

Woensdag moest ik eerst werken, maar het was heel rustig op de camping dus we hadden niet veel te doen. Normaal organiseren we elke ochtend een voetbaltoernooi waar veel gasten aan meedoen. De meeste gasten zijn mannen en de leeftijd ligt ongeveer van 25 tot 50, maar er is ook iemand met een oranje rollator! Sommige mannen zitten na het ontbijt al voetbal te kijken met een biertje erbij. Er zijn zelfs bitterballen te krijgen op de camping! ’s Middags was Nederland – Australië. Na een spannende wedstrijd was daar de tweede overwinning voor Nederland! DJ Tommy en de Dikdakkers waren weer aanwezig en ’s avonds kwamen de meeste supporters uit Porto Alegre terug, waarmee we de overwinning gevierd hebben! Ook Frau Antje was erbij. Helaas moest er ’s nachts weer een groep van de crew naar de Belgische camping in Rio, omdat daar hulp nodig was.

Donderdag moest ik weer werken, omdat er nu minder crew hier is. Zelfs met twee truien aan had ik het nog koud, terwijl ik een paar dagen geleden nog in m’n korte broek liep. ’s Avonds, heel verrassend, was er weer een feestje met DJ Tommy en Pascal Redeker. Maar het verveelt nog niet hoor!! :)

  • 20 Juni 2014 - 20:24

    Patriez En Huub:

    Superleuk om je verhalen te lezen Demi.
    We leven met je mee en heel veel oranje plezier daar.
    Groetjes Bossies

  • 22 Juni 2014 - 19:18

    Rianne Ruitenbeek:

    Hoi Demi,
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Zo ben ik ook een beetje op de hoogte van wat Marleen allemaal beleeft. Geniet er van. Groetjes voor jullie allemaal van Rianne ( moeder Marleen)

  • 22 Juni 2014 - 21:25

    Katinka :

    Hoi Deem, wat een leuke verhalen zeg! Super om te lezen!
    Veel plezier nog en ik hoop dat je morgen een mooie wedstrijd gaat zien;-)
    Groetjes Walter, Katinka en boys X

  • 23 Juni 2014 - 22:25

    Oma Van Haaster:

    Ik heb je verslag gelezen erg leuk, vandaag hebben ze weer gewonnen.
    Best spannend allemaal. Ik heb vanavond bij Katinka en alle pannenkoek gegeten en
    toen de wedstrijd gezien.
    Geniet en succes met het werk en groet van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 3937

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 16 Juli 2014

Brazilië

Landen bezocht: