Semana seis - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Demi Togt - WaarBenJij.nu Semana seis - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Demi Togt - WaarBenJij.nu

Semana seis

Blijf op de hoogte en volg Demi

21 Juli 2014 | Brazilië, São Paulo

Vrijdag was een relaxed dagje. We zijn naar het strand hier 2 minuten vandaan gegaan en vanaf daar verder gelopen naar het volgende strand. Als het hier vloed is, kom je niet meer van het ene naar het andere strand dus we moesten zorgen dat we op tijd weer terug gingen. We waren maar net op tijd! Grappig om te zien dat het strand eerst een aantal meter breed is en vervolgens loopt het water gewoon tot aan de straat en is er bijna geen stukje zand meer te zien. We hebben heerlijk geluncht bij een strandtent. In Brazilië staan er veel gerechten voor 2 personen op de kaart, maar meestal kan je er wel met 3 of 4 van eten! Al het eten is heel lekker en vers en bijna overal kan je zo de keuken inkijken. Ze houden hier echt van eten. ’s Avonds hebben we lekker gewinkeld en wéér gegeten :). Vandaag alweer 5 weken weg, time flies!

Zaterdag regende het bijna de hele dag. We hebben vandaag dus niet zoveel gedaan en zijn maar vast begonnen met het inpakken van onze koffers. Eind van de dag waren we weer te vinden bij Tribus bar, want om 17.00 uur speelde Nederland tegen Brazilië. We hadden ons Oranje shirt aan met Braziliaanse accessoires, want we waren ook een heeeel klein beetje voor Brazilië. Zij hechten er veel waarde aan om 3e te worden en we hadden wel een beetje medelijden met ze na hun verlies van Duitsland. Maar natuurlijk juichten we voor Nederland! En dat heeft geholpen, want ze wonnen met 3-0. Om deze knappe 3e plek te vieren zijn we na het eten weer naar Tribus bar gegaan voor wat drankjes en dansjes!

Zondagochtend zijn we al vroeg naar ‘Dolphin Bay’ geweest. Bij dit strand zie je van dichtbij heel veel dolfijnen zwemmen. Ze zwemmen gewoon tussen de mensen en bootjes in het water. Heel gaaf om te zien! Daarna hebben we bij ons hostel bij het zwembad gerelaxt totdat de finale Duitsland – Argentinië begon. Wij wisten niet zo goed voor wie we moesten zijn, maar bijna iedereen om ons heen was voor Duitsland omdat Brazilië en Argentinië elkaar niet zo goed liggen. Duitsland werd wereldkampioen en dit was alweer het einde van het WK! Wat is dit snel gegaan, maar we hebben genoten van alle wedstrijden en zijn super trots op Nederland! We hebben gegeten bij een Churrascaria. Churrasco is typisch Braziliaans, het is vlees wat wordt bereid op een barbecue. Daarna was het tijd om richting het vliegveld in Natal te gaan. Om half 2 ’s nachts vlogen we terug naar waar dit avontuur is begonnen; São Paulo.

Maandag waren we rond 6.00 uur in ons hotel. We hebben nog een paar uur geslapen en daarna ‘ontbeten’ in een shopping mall vlakbij ons hotel. Deze staat naast het stadion van São Paulo waar we ook Nederland – Chili hebben gezien! Daarna hebben we de metro gepakt naar het centrum en zijn we naar ‘Edificio Martinelli’ gegaan, een heel hoog gebouw. Op de hoogste verdieping heb je een dakterras met een geweldig uitzicht op São Paulo. Wat een mega stad en wat een gebouwen staan daar, erg indrukwekkend! Je merkt wel gelijk dat het WK is afgelopen. Op straat is het veel rustiger en allerlei dingen zoals het FIFA Fan Fest worden afgebouwd. We hebben nog even lekker een terrasje gepakt en daarna gegeten in Vila Madalena. Dit was ons laatste avondje in Brazilië:(

Marleen en ik waren nu nog met z’n tweeën. Dinsdag hebben we weer een heerlijk ontbijt gehaald bij de Subway en ons laatste ijsje in het zonnetje gegeten. Om 19.15 vertrok het vliegtuig naar Amsterdam. Met een dubbel gevoel ging ik naar huis; ik had heel veel zin om iedereen weer te zien, maar ik had ook nog wel even in Brazilië willen blijven! Die 6 weken zijn echt voorbij gevlogen en ik heb een super leuke tijd gehad. Het was heel gezellig met iedereen en ik heb heel veel gave dingen gezien en gedaan! Brazilië is een geweldig land en ik hoop dat ik er nog eens terug kom, want er is nog zoveel meer te zien! Deze ervaring vergeet ik in ieder geval nooit meer en ik had dit voor geen goud willen missen.

Woensdag 16 juli landden we rond 11.30 uur Nederlandse tijd. Met een warm welkom op Schiphol en een ‘welkom thuis feestje’ ’s avonds voelde ik me gelijk weer helemaal thuis! Bedankt allemaal <3